Sök
DIGITAL4U AB - Vanliga frågor
 

Vanliga frågor



Hittar Du inte svar på din fråga här? Kontakta oss på info@korthuset.se

1. Jag har glömt mitt lösenord och/eller användarnamn?

Klicka här och följ anvisningarna

2. Är mina bilder färdiga?

Kontrollera din orderstatus genom att logga in på ditt konto. Du hittar dina beställningar med nödvändig information under textlänken "Tidigare ordrar".

3. Jag saknar mina bilder?

Kontrollera din orderstatus genom att logga in på ditt konto. Du hittar dina beställningar med nödvändig information under textlänken "Tidigare ordrar". Om dina varor är skickade ber vi dig att kontakta ditt lokala utlämningsställe. Kuvertet har kanske inte kunnat delas ut p g a dess storlek eller så har uthämtningsavin kommit bort bland övrig post. Om dina bilder inte finns på ditt utlämningsställe kontaktar du oss på kundtjänst så återkommer vi till dig med svar.

4. Kan jag beställa på annat sätt?

Det går bra att skicka in en Cd med dina bilder, läs mer på sidan "Du som saknar bredband".

5. Vilken typ av fotopapper använder Korthuset?

Korthuset använder sig av Fuji Crystal Archive fotopapper, vilket är marknadens bästa fotopapper enligt det oberoende undersökningsföretaget Wilhem Research.

6. Kan Ni framkalla scannade bilder?

Vi kan printa ut bilder som du har scannat och som Du har sparat på din dator.

7. Jag har råkat radera mitt minneskort/minneskortet har gått sönder, vart vänder jag mig?

Vi rekommenderar dig att göra en sökning på google.se och leta efter sökorden: photorescue, macfeber, ibas.

8. Om jag vill besöka Korthuset - kan jag det?

Vi har samarbete med butiker i Malmö, Västerås och Örebro. Det går nu att beställa för att hämta i dessa butiker, och du kan även göra beställningar i butik. Det finns vissa undantag till detta: Storformat och Canvas-beställningar kan inte hämtas i butik, och det samma gäller de produkter som beställs med hjälp av vårt designprogram. Vid frågor om butikernas sortiment hänvisar vi er till respektive butik. Vid frågor om leveranser ber vi er att skriva er fråga till info@korthuset.se

9. Hur kan jag betala?

Betalningsmöjligheterna beror på vad du beställer. Om du beställer via vår hemsida (med undantag för Canvas- eller Storformatbeställningar) kan du välja mellan att få beställningen hemsickad per post (betalning sker då per faktura) eller att hämta i butik (betalning sker då i butiken vid upphämtning). Beställning av Canvas eller Storformat via hemsidan kan endast levereras per post mot faktura. Vid beställning med hjälp av vårt designprogram kan du välja betalning med kort eller faktura. Dessa beställning levereras endast per post.

10. Företagsköp - samlingsfaktura?

Kontakta oss via mail på info@korthuset.se

11. Har Ni någon kreditgräns?

Vi kan komma att kontakta dig som kund på beställningar som överstiger 300:- SEK, för att förvissa oss om riktigheten i ordern. Därför är det viktigt att du ger oss tillförlitliga och riktiga uppgifter kring din e-mail och ditt telefonnummer som vi kan nå dig på dagtid för att kunna expediera din order snabbt och effektivt.

12. När skall jag betala fakturan?

Fakturan skall betalas inom 20 dgr från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift med f n 50:- SEK. Vid inkasso tillkommer ytterliggare 150:- SEK.

13. Jag är inte nöjd med mina bilder. Vad är en giltig reklamation?

En produkt anses inte felaktig om felet beror på bl a felaktig lagring/hantering av Dig, underlåtelse att föja instruktioner, ändringar gjorda av Dig.

Vidare föreligger inte fel p g a färgskillnaden mellan originalbilden och den levererade papperskopian eller fotoprodukten när den försämrade kvaliteten (t ex dålig upplösning) beror på originalet.

Smakmässiga invändningar anses inte heller utgöra något fel.

Det är du som kund som avsvarar för att Du väljer rätt pappersformat för dina digital bilder. Digitalbilder tagna med en kompakt digitalkamera tas i format 3:4 och skall för att undvika beskurna bilder framkallas på 11x15cm. Bilder som är tagna med en digital systemkamera eller om du bränt dina .135 negativ på en CD är i formatet 2:3 och skall framkallas på 10x15cm att du går igenom bild för bild för att undvika beskurna bilder!

Om en beställd produkt eller tjänst är behäftad med fel har Du rätt till att få felet avhjälpt eller erhålla omleverans. Med omleverans avses ny leverans av en ny produkt eller tjänst som motsvarar den beställda med hänsyn till kvalitet och pris.

14. Hur gör jag om jag vill hävda en reklamtion?

Kontakta oss muntligt eller skriftligt eller via mail på info@korthuset.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dgr för att få reklamationen godkänd. När Du fått reklamationen godkänd sänder Du tillbaks dina bilder med en medföljande skade- eller felanmälan. Returnera även fakturan och det går bra att göra skade- eller felanmälan på dennas baksida.

15. Hur kommer jag lättast i kontakt med Korthuset?

Kontakta oss via mail på info@korthuset.se

16. Hur hittar jag min faktura?

Steg för steg hur Du hittar din faktura klicka här

17. Hur avregistrera jag mig från nyhetsbrev?

Om Du inte vill ha erbjudande avregistrerar du detta genom att klicka på länken nedan:
Avregistrera mig och följ sedan anvisningarna där.

18. Vad har korthuset för bank- eller plusgiro nummer?

Digital4U AB som äger www.korthuset.se har bankgiro nr: 615-8737.